Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2009

HighC, σπουδή Νο 3

η ζωγραφική παρτιτούρα
Στη σπουδή αυτή χρησιμοποιούνται οι κυματομορφές sine, triangle, διάφορες noiceBands, aBell, FMbassoon και FMclarinet, συνδυαζόμενες με τις περιβάλλουσες smooth, attack, percussive, smoothPulse, attackPulse, bellFM, woodFM και bellEffect.



Η ζητούμενη ατμόσφαιρα ήταν να σκηνογραφηθεί ηχητικά ένα νυχτερινό τοπίο αρχαίου δράματος.

4 σχόλια:

Dimitri Sykias είπε...

Σ'αυτή τη σπουδή παραμερίζεται το τεχνικό και προβάλλει το μουσικό. Ενδιαφέρον που σ'ένα εργαλείο με κατεύθυνση όγκους, επιφάνειες και γραμμές, προβάλλεις τα τονικά ύψη, στοιχείο που διακρίνει όλες τις μέχρι τώρα σπουδές σου.

Unknown είπε...

This is T. Baudel, the author of HighC. I followed your progress from day 1. I'm impressed at the pace of your progress, and your very refined use of HighC possibilities while keeping tight control over the harmonic and dramatic expression of your pieces.

this is very encouraging for me to keep developing the software (a new version is due in a few days).

Unknown είπε...

One more thing: if you see features that would help you working with HighC, don't hesitate to post them in the forum (http://highc.org/forum). HighC is still a work in progress, a new version is due within a few days...

george hatzimichelakis είπε...

Dear Mr T.Baudel,

first of all thank you for HighC - a new gate for me to the composition.

Secondly, thank you for your good reasons. I feel enough “young” in “HighC composers community”, so I am not sure that I could contribute constructively with my proposals in the improvement of a program that still I do not know so well. In any case, I think that it would be particularly useful, when Ι “click” on a line that I have painted, to have the possibility to see automatically somewhere the name of the waveform and envelope name of this line. A tool like a reminder.

οι δημοφιλέστερες αναρτήσεις του ιστολογίου