Τρίτη 5 Μαΐου 2009

Modern E Quartet



Σάββατο 23 Μαΐου στις 12.00 το μεσημέρι συναυλία ηλεκτρακουστικής μουσικής του Modern Electric Quartet.


Οι Κώστας Αναστασόπουλος 1ο βιολί
Στέλλα Καρυτινού 2ο βιολί
Patric Evans βιόλα
Cristopher Humphreys βιολοντσέλο

θα ερμηνεύσουν έργα:
Φανής Κοσώνα
Σπύρου Μακαρούνα
Σοφίας Σέργη
Γιώργου Χατζημιχελάκη

ειδικά γραμμένα για το κουαρτέτο με ηλεκτρονικό ηχητικό φόντο (tape).



Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στο
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ,
Μπουμπουλίνας και Αθ.Διάκου, Πετρούπολη.

από λεωφόρο Πετρουπόλεως/25ης Μαρτίου μετά τη Στρογγυλή Πλατεία αριστερά.
Με μετρό στάση Αγ. Αντωνίου και στη συνέχεια λεωφορείο 700 – με ταξί η διαδρομή από σταθμό μετρό στα 5€ περίπου

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ
Φανής Κοσώνα: Sail your red ship
Το έργο “Sail your red ship [Lament for Polychronis]” για ηλεκτρικό κουαρτέτο εγχόρδων και μαγνητοταινία είναι αφιερωμένο στη μνήμη ενός εκλιπόντος φίλου, του δύτη Πολυχρόνη Χρυσαφίτη. Η συνοδευτική μαγνητοταινία περιλαμβάνει επεξεργασμένο ηχητικό υλικό από θαλάσσια περιβάλλοντα. Με τη χρήση του υλικού αυτού, εκτός από τη συμβολική αναφορά στη μνήμη του εκλιπόντος, επιχειρείται και η πλαισίωση του έργου με ηχητικά και εποπτικά ερεθίσματα που έχουν ως στόχο να υποβοηθήσουν την επιχειρούμενη μέσω του έργου αυτού διασύνδεση θεμάτων υδροστατικής ισορροπίας πλοίου με τη μουσική υφή, μέσω ενός μαθηματικού μοντέλου της θεωρίας καταστροφών.

Σπύρου Μακαρούνα: Το ταξίδι της Rachel Corrie
Η Rachel Corrie, ακτιβίστρια, μέλος διεθνούς κινήματος ειρήνης, 23 χρονών, αμερικανίδα φοιτήτρια, σκοτώθηκε στις 16 Μαΐου 2003 στην Γάζα, στην προσπάθειά της να σταματήσει ισραηλινή μπουλντόζα που επιχειρούσε να γκρεμίσει σπίτι παλαιστίνιου γιατρού κάτοικου της περιοχής. Στάθηκε θαρραλέα μπροστά στο μηχάνημα όταν ο οδηγός του αδίστακτα πέρασε από πάνω της δύο φορές. Σε e-mail που στέλνει από την Γάζα λίγο πριν από την δολοφονία της γράφει, « Βέβαια θέλω να χορεύω, να έχω φίλους, να φτιάχνω κόμικς. Αλλά επίσης θέλω αυτό να σταματήσει. Δυσπιστία και τρόμος είναι αυτό που νοιώθω. Απογοήτευση. Απογοητεύομαι γιατί αυτή είναι η χυδαία πραγματικότητα του κόσμου μας και επειδή εμείς συμμετέχουμε σε αυτήν.» Μετά από όλα αυτά τα χρόνια τίποτα δεν έχει σταματήσει παρά μόνο η ζωή της. Στο ταξίδι της αυτό τώρα έχει δίπλα της τα νεκρά παιδιά των παλαιστινίων ενώ η αθλιότητα αυτή συνεχίζεται. Το έργο αυτό είναι αφιερωμένο στην μνήμη της και γράφτηκε για το Modern Electric Quartet το 2008.

Γιώργου Χατζημιχελάκη: Folkloric Acid (Φολκλορικόν Οξύ)
Το Φολκλορικόν Οξύ γράφτηκε τον Οκτώβρη του 2008 για το Modern E Quartet. Η γραφή του, ωστόσο, επιτρέπει τόσο την ηλεκτρακουστική, όσο και την καθαρά ακουστική εκτέλεσή του. Στο έργο, δύο κόσμοι φαινομενικά ανταγωνιστικοί, ο κόσμος του παρελθόντος που εκπροσωπείται από παραδοσιακούς ρυθμούς και φράσεις, και ο σύγχρονος κόσμος που εκπροσωπείται από οξείς ήχους και φρενήρη μουσικά γεγονότα, κατατείνουν στο να διαπλαστεί μία ενότητα, ενώ ο ήχος του ηλεκτρονικού φόντου (tape) και ο ηλεκτρακουστικός ήχος του κουαρτέτου αντικατοπτρίζουν ο ένας τον άλλο. Τον τίτλο έδωσε η Γεωργία Δαμαλά και της αφιερώνεται το έργο.

Σοφίας Σέργη: Breathless Punk
Το Breathless Punk γράφτηκε για τον Κώστα Αναστασόπουλο και το Modern E Quartet το 2008. Το έργο είναι γραμμένο στο καθιερωμένο πλέον στυλ της Σοφίας Σέργη, που χαρακτηρίζεται από ακατάπαυστη ενέργεια, εξουθενωτικά βιρτουόζικα μέρη, με τρελούς ρυθμούς και ζωντανές μελωδίες. Επίσης χαρακτηριστικό στα έργα της Σοφίας Σέργη είναι η χρήση, ή το «κλέψιμο» μερικών μέτρων μουσικής από τους αγαπημένους της συνθέτες. Στο Breathless Punk, η Σοφία συμπεριλαμβάνει λίγα μέτρα από το Piano Trio του Dimitri Shostakovich…. Πάντα μέσα σ’ ένα εντελώς νέο περιβάλλον. Στην περίπτωση αυτή, ο Diimitri γίνεται ένας Punk rocker!

MODERN-E-QUARTET
Το MEQ ιδρύθηκε το 2005 και ειδικεύεται στην ερμηνεία έργων σύγχρονης μουσικής.
Στα άμεσα σχέδια τους είναι η ηχογράφηση έργων για ηλεκτρικό κουαρτέτο ειδικά γραμμένα για το ΜΕQ.

3 σχόλια:

Dimitri Sykias είπε...

"ειδικά γραμμένα για το κουαρτέτο με ηλεκτρονικό ηχητικό φόντο (tape)"

Αν η πρόθεση των συνθετών είναι αυτή, έχει καλώς. Άλλως, και με δεδομένο ότι έχεις συνθέσει ειλικρινώς εξαιρετικά έργα για τα ηλεκτρονικά μέσα, γιατί αποδίδεις στο tape το ρόλο του "φόντου";

Σε κάθε περίπτωση εύχομαι καλή επιτυχία για την (υπερ-) προσπάθεια που κάνεις για την αναβάθμιση και καλλιτεχνική παρουσία του ΔΩΠ κάτω από όχι και τις καλλίτερες συνθήκες...

george hatzimichelakis είπε...

Ευχαριστώ για το σχόλιο και για την συμπαράσταση.
Η "καθαίρεση" του tape σε "ηχητικό φόντο" δεν έγινε άνευ προβληματισμού. Κριτήριο για να το αποκαλέσω φόντο ήταν η δυνατότητα ή μη να θεωρηθεί ως αυθυπόστατο. Τα συγκεκριμένα κουαρτέτα έχουν γραφτεί σε μια προσπάθεια διερεύνησης πιο πολύ διαισθητικής του αποτελέσματος. Ο ήχος κατά πολύ θα διαμορφωθεί στις πρόβες σε συνεργασία με τους μουσικούς. Οπότε, πρώτα απ' όλα γράφτηκαν για να στέκουν και χωρίς "εξηλεκτρισμό". Η όλη ας το πούμε "συνθετική επιφύλαξη" καθόρισε έτσι τα πράγματα ώστε το tape να παίζει πραγματικά το ρόλο ενός ηχητικού φόντου, έναν ρόλο σκηνογραφικό (και γιατί να το κρύψω; έναν ρόλο ευπρεπούς μετρονόμου) χωρίς δυνατότητα αυτόνομης παρουσίασης.

Dimitri Sykias είπε...

Πλήρες και σαφές.
Η έκφραση "ευπρεπής μετρονόμος" ειναι όλα τα λεφτά!...

οι δημοφιλέστερες αναρτήσεις του ιστολογίου