Χρησιμοποιώντας κάποια φτωχικά δείγματα οργάνων (samples), και τις σχεδιαστικές δυνατότητες του HighC, σκιτσάρισα αυτό το μικρό συμφωνικό μέρος, πιο πολύ για να τεστάρω το ίδιο το πρόγραμμα. Το αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Με εντυπωσίασε ιδιαίτερα η συμπεριφορά των δειγμάτων μέσα στο σχεδιαστικό περιβάλλον. Αν και χρησιμοποίησα μία νότα-δείγμα για κάθε όργανο, το ακουστικό αποτέλεσμα, καθώς το χειριζόμουν σε όλη την έκταση του κάθε οργάνου, ήταν ικανοποιητικότατο. Το HighC αποδεικνύεται ένα σπουδαίο εργαλείο για μια γρήγορη διερεύνηση της φόρμας και της ενορχηστρωτικής δράσης. Επίσης, η αποτύπωση μίας μουσικής φράσης, αλλά και ολόκληρων κινήσεων ηχητικών όγκων με όρους σχεδιαστικούς, επιτρέπει ώστε το παιχνίδι των μικροτονικών αναζητήσεων να πραγματοποιείται με ιδιαίτερη άνεση.
Με το HighC μπορεί κανείς τελικά να υλοποιήσει αυτό που ο David Cope προτείνει ως προκαταρκτικό στάδιο της σύνθεσης, το overview (προεπισκόπηση θα το ονόμαζα στα Ελληνικά του τελικού συνθέματος). Ίσως αν τα δείγματα ήταν καλύτερης ποιότητας και υποστηρίζονταν από πιο προχωρημένες τεχνικές επεξεργασίας του προγράμματος (το metasynth σίγουρα κάνει καλύτερα τη δουλειά) το overview να ήταν και το τελικό έργο, κάτι που μας κάνει να υποθέσουμε ότι στο προσεχές μέλλον - ήδη συμβαίνει στη μουσική κινηματογράφου – ο μουσικός υπολογιστής θα αντικαταστήσει πλήρως την, πολλάκις επισφαλή, ανθρώπινη ορχήστρα. Κάτι τέτοιο δημιουργεί βέβαια το πρόβλημα της χρήσης παραδοσιακών ορχηστρικών ήχων σε ηλεκτρονικό περιβάλλον, δεδομένου του ότι το ίδιο το διαχειριστικό / συνθετικό περιβάλλον μπορεί να παράσχει εγγενώς και τους ήχους. Πιο πιθανή βλέπω μια μίξη μέσων, υλικού και τεχνοτροπιών.
Σε κάθε περίπτωση η Σπουδή σου δημιουργεί μια ολοκληρωμένη αισθητική εντύπωση, προσωπικά λίγο μου λείπουν οι φυσικοί ήχοι για να το προσλάβω ως μια τελική ορχηστρική σύνθεση.
Δημήτρη, κατ’ αρχάς συμφωνώ. Οι παρατηρήσεις σου και οι προτάσεις σου είναι ακριβέστατες …. κι όμως έχω[ουμε] μια –προσωρινή- ένσταση, για την οποία ουσιαστικά έχουμε συζητήσει και παλιότερα, επίσης συμφωνώντας – συχνά είμαστε ταυτόχρονα λόγος και αντίλογος των απόψεών μας. Θυμήθηκα την εποχή που άκουγα Γ’ Πρόγραμμα από ένα τραντζιστοράκι. Και μάλιστα εκείνη την εποχή, είχα ακούσει, περισσότερο από κάθε άλλη, πάρα πολλή μουσική με αυτό το καβουρντιστιράκι. Hi-fi απέκτησα πολύ αργότερα. Λοιπόν, αν τότε μπορούσα να ακούω και να απολαμβάνω συμφωνικά έργα (δεδομένου ότι τα κοντραμπάσσα σχεδόν δεν ακούγονται σε ένα τραντζίστορ για λόγους συχνοτικούς) πού το πρόβλημα με τα χαμηλής ποιότητος δείγματα του HighC; Δεν είμαστε επαγγελματίες του ήχου. Είμαστε επαγγελματίες της δομής. (Εμείς καταγράφουμε κάποιες ανησυχίες μας. Το HighC είναι παρτιτούρα που … ψιλοπαίζει, όπως ένας παλιότερος συνθέτης θα σιγομουρμούριζε την … ορχήστρα.) Φυσικά, όσα προείπα δεν αποτελούν αντίλογο. Γι αυτό και έσπευσα να κατονομάσω την ένστασή μου ως «προσωρινή». Προσβλέπω μάλιστα σε ένα μέλλον που η ηχητική ποιότητα θα είναι … δωρεάν, διότι αργά ή γρήγορα το λογισμικό δεν θα πωλείται - θα δωρίζεται, κατά τον ίδιο τρόπο που σήμερα εμείς δωρίζουμε τις συνθέσεις μας σε όποιον ενδιαφέρεται….
Jupiter (2024)
-
Το Jupiter γράφτηκε με τη βοήθεια προγράμματος αλγοριθμικής σύνθεσης
(Opusmodus) και αρκετά τμήματα του με το “χέρι”. Βασίζεται σε έναν
αλγόριθμο του ...
Judy Dunaway Interviewed
-
Here's a lively interview with composer Judy Dunaway. Dunaway is perhaps
best-known for her music for her own instrument of virtuosity, the balloon,
but he...
Chorale en Canon
-
Μια άσκηση ύφους επάνω στο τετράφωνο *Chorale en Canon *για εκκλησιαστικό
όργανο, όπως προτείνεται στο βιβλίο του Γ. Διαμαντή "*Choral*":
Μπορείτε να ...
29ος Διεθνής Διαγωνισμός Σύνθεσης Alea III
-
Στις 9 Οκτωβρίου 2011 πραγματοποιείται η παγκόσμια πρώτη των έργων των
συνθετών που συμμετέχουν στον 29ο Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης Alea III:
- Juan Jo...
εννιά
-
συν ένα ποιήματα (blame sensual monk):Μίλτος Σαχτούρης - H δύσκολη
ΚυριακήSamuel Beckett - Νeither (εδώ η εισαγωγή από την όπερα του
Feldman)Gottfried Benn...
2 σχόλια:
Με το HighC μπορεί κανείς τελικά να υλοποιήσει αυτό που ο David Cope προτείνει ως προκαταρκτικό στάδιο της σύνθεσης, το overview (προεπισκόπηση θα το ονόμαζα στα Ελληνικά του τελικού συνθέματος). Ίσως αν τα δείγματα ήταν καλύτερης ποιότητας και υποστηρίζονταν από πιο προχωρημένες τεχνικές επεξεργασίας του προγράμματος (το metasynth σίγουρα κάνει καλύτερα τη δουλειά) το overview να ήταν και το τελικό έργο, κάτι που μας κάνει να υποθέσουμε ότι στο προσεχές μέλλον - ήδη συμβαίνει στη μουσική κινηματογράφου – ο μουσικός υπολογιστής θα αντικαταστήσει πλήρως την, πολλάκις επισφαλή, ανθρώπινη ορχήστρα. Κάτι τέτοιο δημιουργεί βέβαια το πρόβλημα της χρήσης παραδοσιακών ορχηστρικών ήχων σε ηλεκτρονικό περιβάλλον, δεδομένου του ότι το ίδιο το διαχειριστικό / συνθετικό περιβάλλον μπορεί να παράσχει εγγενώς και τους ήχους. Πιο πιθανή βλέπω μια μίξη μέσων, υλικού και τεχνοτροπιών.
Σε κάθε περίπτωση η Σπουδή σου δημιουργεί μια ολοκληρωμένη αισθητική εντύπωση, προσωπικά λίγο μου λείπουν οι φυσικοί ήχοι για να το προσλάβω ως μια τελική ορχηστρική σύνθεση.
Δημήτρη, κατ’ αρχάς συμφωνώ. Οι παρατηρήσεις σου και οι προτάσεις σου είναι ακριβέστατες …. κι όμως έχω[ουμε] μια –προσωρινή- ένσταση, για την οποία ουσιαστικά έχουμε συζητήσει και παλιότερα, επίσης συμφωνώντας – συχνά είμαστε ταυτόχρονα λόγος και αντίλογος των απόψεών μας.
Θυμήθηκα την εποχή που άκουγα Γ’ Πρόγραμμα από ένα τραντζιστοράκι. Και μάλιστα εκείνη την εποχή, είχα ακούσει, περισσότερο από κάθε άλλη, πάρα πολλή μουσική με αυτό το καβουρντιστιράκι. Hi-fi απέκτησα πολύ αργότερα. Λοιπόν, αν τότε μπορούσα να ακούω και να απολαμβάνω συμφωνικά έργα (δεδομένου ότι τα κοντραμπάσσα σχεδόν δεν ακούγονται σε ένα τραντζίστορ για λόγους συχνοτικούς) πού το πρόβλημα με τα χαμηλής ποιότητος δείγματα του HighC; Δεν είμαστε επαγγελματίες του ήχου. Είμαστε επαγγελματίες της δομής. (Εμείς καταγράφουμε κάποιες ανησυχίες μας. Το HighC είναι παρτιτούρα που … ψιλοπαίζει, όπως ένας παλιότερος συνθέτης θα σιγομουρμούριζε την … ορχήστρα.) Φυσικά, όσα προείπα δεν αποτελούν αντίλογο. Γι αυτό και έσπευσα να κατονομάσω την ένστασή μου ως «προσωρινή». Προσβλέπω μάλιστα σε ένα μέλλον που η ηχητική ποιότητα θα είναι … δωρεάν, διότι αργά ή γρήγορα το λογισμικό δεν θα πωλείται - θα δωρίζεται, κατά τον ίδιο τρόπο που σήμερα εμείς δωρίζουμε τις συνθέσεις μας σε όποιον ενδιαφέρεται….
Δημοσίευση σχολίου